Wat wilt u bereiken?
Versterk uw zaak, uw stakeholders, uw buurt, uw gemeente en uw regio.
Bouw méér waarde, een zaak die in waarde stijgt.
Groei uw zaak, uw klanten, uw opbrengst en uw winst..
Groei zoals u wilt.
Maximaliseer uw efficiëntie en uw rendement.
3D groei
Een eerste dimensie om uw zaak te groeien is nieuwe klanten winnen. Méér nieuwe klanten die voor de eerste keer bij u kopen of voor het eerst gebruik maken van uw diensten.
Een tweede dimensie om uw zaak te groeien is bestaande klanten vaker laten terugkeren, om te kopen of om van uw diensten gebruik te maken. Of beide. Hoe vaker een klant terugkomt, hoe beter.
Een derde dimensie om uw zaak te groeien is bestaande klanten ertoe aanzetten om méér te besteden telkens ze terugkomen. De gemiddelde korf van een klant, z'n gemiddelde besteding verhogen is een belangrijke uitdaging.
3 stuwkrachten om resultaat te bereiken
Correcte gegevens
Up-to-date gegevens
Relevante gegevens
Via het kanaal dat de klant (wel) bereikt
Persoonlijk
Op het juiste tijdstip
Snel = Real-Time
1-Klik statistieken, kaarten, grafieken
Relevant
7 stappen tot succes
We willen onze klanten leren kennen. We verzoeken de klant om z'n correcte gegevens te geven.
Het is een illusie dat de klant dit zomaar zal doen, als er niks tegenover staat. Dus hebben we een oplossing nodig die onze klant zal verleiden om z’n gegevens met ons te delen. Bovendien willen we veel meer dan 36% van de klanten registreren. We willen boven de 80% geraken, liefst boven de 90%.
We hebben up-to-date gegevens nodig van onze klanten doorheen de tijd.
We willen klanten ook aanzetten om mond aan mond reclame te maken bij hun familie, vrienden, collega’s en kennissen, om vaker te komen kopen en om meer te besteden.
Klanten stimuleren om promoties op sociale media te delen met hun netwerk.
Daarom is motivatie belangrijk.
Wat willen we registreren? Alle relevante klantengegevens. Ook kasticket gegevens?
Hoe registreer ik deze correcte gegevens van m’n klanten vlot?
Hoe kan ik ertoe komen snel de correcte, complete, relevantie gegevens te registreren van al m'n bezoekers en klanten? Hoe kan ik deze data up-to-date houden doorheen de tijd, ook wanneer klanten verhuizen en ze niet zo vaak bij mij komen?
Het snel en efficiënt kunnen beheren van al deze geregistreerde klanten data is eveneens bijzonder belangrijk om uw zaak te kunnen optimaliseren en maximaliseren. Het indelen van de klanten in groepen. Het samen werken met clubs, grote bedrijven en verenigingen kan een bijzonder groot verschil maken. Sociale media leiden tot meer sociaal leven en ook meer sociaal gemotiveerd kopen door klanten en hun netwerk.
Persoonlijk met uw klanten communiceren, over voor hen relevante dingen, via het kanaal van voorkeur van elke klant, op het juiste moment voor die klant, vergt een uitgebreid communicatie platform.
Bovendien is het interessant om dit zoveel mogelijk te automatiseren. Dus te werken met zowel automatische communicatie campagnes als met manuele communicatie campagnes via hetzelfde platform.
Business Intelligence en Big Data zijn klinkende termen. Ze zijn "de motor onder de kap" van een snelle sportwagen.
U wilt met één druk op de knop het correcte cijfer, de grafiek, om snel tot inzicht te komen en de juiste beslissing te kunnen nemen.
Zonder dat u vele uren, dagen, weken met excels en data mining programma's of business intelligence software moet bezig zijn.
De elektronische identiteit (eID) als basis
voor de digitale klantenkaart
met een doorgedreven b2c crm platform.
Het platform biedt de mogelijkheid om met tal van verleiders te werken. De voornaamste zijn deze 3:
Garantie
V.I.P. - CLUB's
Spaarprogramma's | Loyalty
Een van de belangrijke verschilmakers met het platform zijn de ingebakken mogelijkheden tot motivatie:
Klantenzone
Promoties op de loyaliteit
Gratis Smartphone App Consument
Naast de eID worden andere technologische innovaties ingezet voor vlotte registratie van klantendata:
Kassa Software
Kiosk
App
Om vlot klantendata te beheren ontwikkelden we innovatieve apps in het platform.
Back-Office
DataSync!
Social Media Crawler
Een buitengewone communicatie suite is geïntegreerd.
3 types communicatie: AdHoc, automatisch, transactioneel
6 communicatie kanalen
> 50 filters = focus
Het cloudplatform biedt een bijzonder uitgebreide module analyse, statistieken, grafieken & export.
> 120 grafieken, stats, charts
KPI's in één oogopslag
Data & ROI van communicaties
Deze merken gebruiken reeds dit B2B2C CRM
Het aantal geregistreerde, unieke en actieve consumenten 01/09/2022
Via deze website kan u reeds heel veel informatie ontdekken.
Toch is een demo waarbij u al uw vragen kan stellen en we u tonen hoe alles werkt, nog veel krachtiger. Vraag daarom nu uw gratis demo aan.
Interesse? Vul dan het formulier nu in.
7 verschillende verleiders die via dit platform dynamisch ingezet kunnen worden.
Wie wil er garantie zekerheid bij z'n aankoop? Inderdaad, vrijwel iedereen.
De kasticket informatie over de aankoop wordt gekoppeld aan het digitale klantenprofiel.
Voordelen klant:
Digitaal ticket, online toegang
Zekerheid garantie
Geen papier meer
Voordelen handelaar:
Hoog % geregistreerde klanten
Minder garantie discussies
Weinig budgetaire impact.
Wie wil er v.i.p. voordelen genieten bij z'n aankopen? Inderdaad, vrijwel iedereen.
Dit type voordelen kan zeer breed ingevuld worden en verder uitgediept.
Voordelen klant, vb: Uitnodigingen pré sales nights
Vroeger binnen bij 1ste solden
vip only events toegang
Voordelen handelaar:
Hoog % geregistreerde klanten
Weinig budgetaire impact
Complementair als verleider
Als lid van Scouts, JCI, KSA, sportclubs, waardeer ik het wanneer ik voordeel geniet. Ook medewerkers van grote bedrijven kan je zo lokken.
Creeër ook eigen groepen.
Voordelen klant, vb:
Promoties voor club leden
Gerichte acties naar de groep
Groepsgevoel stimulerend
Voordelen handelaar:
Nieuwe klanten registreren
Steunt de lokale gemeenschap
Onzichtbaar voor concurrentie
Vrijwel iedereen houdt ervan om een geschenk te krijgen. Een groot deel klanten krijgt liever een tof geschenk dan “platte” korting. Zeker wanneer het geschenk waarde heeft.
Voordelen klant, vb:
Klanten sparen graag extra's
Klanten worden graag met extra's verrast
Voordelen handelaar:
Bepaal zelf de geschenken
Bepaal zelf de verhouding
Kan het dynamisch houden
Een waardevolle collectie kunnen sparen kan een bijzonder stimulerende verleider zijn. Bvb wijnen, dvd's, boeken, smurfen, pokémon figuren, ...
Voordelen klant, vb:
Klanten ontvangen extra waarde
Het is boeiend.
Voordelen handelaar:
Kan het tempo van aankopen en de gemiddelde korf tegelijkertijd verhogen
Directe korting
Bij de prijs aanduiding wordt vermeld dat dankzij de 'klanten kaart' een directe korting geldt.
Dus: geen klantenkaart = geen korting.
Uitgestelde korting
De klant spaart punten. Wanneer de klant een bepaald aantal punten heeft gespaard, krijgt hij een waardebon te besteden in dezelfde winkel voor een zeker bedrag binnen een bepaalde tijd.
Hebt u al een spaarprogramma? Een stempelkaart? Een klantenkaart met voordelen? TOF!
U kan simpel en snel switchen.
Dan is deze crm oplossing nog voordeliger voor u als handelaar! We besparen u heel veel kosten: kaarten die geld kosten, logistiek van het uitdelen, het vernieuwen wanneer de klant z'n kaart kwijt is, het omzetten van de punten naar een nieuwe kaart bij verlies. Het kost u tijd, werk, frustratie en vooral veel geld.
In geen tijd zetten we ze samen over en uw klant geniet verder alle voordelen.
3 ingebouwde tools om te motiveren tot registratie
Het platform beschikt over een geïntegreerde module "promoties op de loyaliteit". U kan zowel % extra voordeel geven als vaste waarden. Van een bepaald tijdstip/datum tot een bepaald tijdstip/datum. Tal van mogelijkheden: met verjaardag, bij een bepaalde minimum korf, behorend tot een bepaalde groep, volgens geslacht, leeftijd, ... . Bij kassa integratie zelfs op bepaalde categorieën of producten.
Het is normaal geworden voor klanten dat ze kunnen inloggen in hun eigen ‘klantenzone'. Zelfs kinderen zijn het gewoon via bvb smartschool. Dit ontwikkelen voor je eigen zaak is niet zo evident. Dankzij dit cloudplatform beschikt u over uw eigen klanten platform en krijgt elke klant z’n eigen profiel pagina bij uw zaak met tal van mogelijkheden. Zo kan de klant er snel openingsuren, adresgegevens en promoties terugvinden. Ook z'n historiek kan de klant er zien.
Bij een digitaal klantenprofiel dat als 'digitale klantenkaart' gebruikt wordt en een eigen klantenzone hoort natuurlijk ook een smartphone app voor de klanten. We bieden deze GRATIS aan voor al uw klanten. We voegen constant toffe functies toe aan deze app. Een van de eerste is de mogelijkheid om extra punten te sparen door het scannen van een QR code bij een product. Ook cadeau vouchers kunnen digitaal ontvangen worden en benut worden.
De grote uitdagingen overwonnen
Elke Belg heeft deze kaart reeds op zak. De klant is helemaal vertrouwd met eID gebruik. Bij apotheek & dokter, voor toegang tot het container park, voor het online registreren van gemeentelijke events, bij vele winkels als klantenkaart.
95% van de klanten gebruiken graag de eID als klantenkaart, voornamelijk uit eigenbelang: slechts één klantenkaart nodig, eID heeft klant altijd bij, online kunnen opvolgen van spaaracties; winkels, punten en acties zien; het eigen profiel up to date kunnen houden; communicatie kanalen zelf simpel kunnen beheren.
Een aantal unieke en belangrijke voordelen voor uw zaak zijn ook onmiddellijk duidelijk bij het gebruik van de eID als klantenkaart: u kan bijzonder snel alle gewenste klantendata registreren, 100% correcte data & up-to-date data over je klant door inlezen eID; geen enkele klantenkaarten logistiek!
Een universele oplossing, voor elke klant, overal ter wereld.
Dus ook wanneer de gebruikers geen Belgische eID hebben, bieden we een waaier aan registratietools om de klant z'n elektronische identiteit te registeren via digitale weg.
Samen kunnen we kiezen wat voor uw zaak het beste werkt.
In veel gevallen wordt er een combinatie van tools gebruikt voor maximaal resultaat.
Het doel is steeds om het zo gemakkelijk mogelijk te maken voor de gebruiker om zich te registreren voor uw klantenprogramma. U geeft uw geregistreerde klanten veel extra voordelen omdat zij zich geregistreerd hebben en hiermee aangegeven hebben op z'n minst de intentie te hebben loyaal te willen zijn en van de voordelen te willen genieten van het klantenprogramma. Het verlangen naar voordeel gecombineerd met de angst voor verlies van voordeel is een bijzonder krachtige motivatie.
Registreren snel gemakkelijk gemaakt
Tover de etalage om in een aantrekkingspunt voor klanten om zichzelf te registreren voor je klantenprogramma met hun smartphone door het scannen van de QR code.
Ook in de winkel kan je verschillende registratie punten maken simpelweg door er een affiche met QR te plaatsen.
Dit is goedkoop, kan overal gebruikt worden, door iedereen met een smartphone en is snel uit te rollen.
Via een mini-kiosk kan de klant zich in alle rust en privacy registreren.
Dit is de meest toegepaste vorm van klantenregistratie.
In een zaak kunnen één of meerdere van deze mini-kiosken geplaatst worden. Zowel zonder als met de Belgische eID kan de klant registreren. Het gaat snel, gemakkelijk en er kunnen leuke extra functies aan toegevoegd worden.
Soms wil men de elektronische identiteit koppelen aan een eigen kaart. Bijvoorbeeld een eigen klantenkaart met barcode of QR code; een smartcard om een hoteldeur te openen, een magneetstrip kaart voor tribine toegang, een RFID kaart met koffie credits, een NFC kaart om maaltijden te betalen, enz.
Inclusief selfscan kassa en betaalterminal, in 1 kiosk. Het kan allemaal.
Aan de kassa klanten registeren voor het klantenprogramma met de Belgische eID kaart gaat vliegensvlug. In combinatie met een mini-kiosk naast de kassa voor zij die geen Belgische eID kaart hebben; haalt men de beste scores qua aantal klanten die zich registreren. De aanmoediging van de persoon aan de kassa helpt en maakt een groot verschil.
Ook op events is het interessant om medewerkers of hostessen met tablets in de hand klanten aan te spreken en te registreren.
Hiertoe kunnen registratie apps op maat gemaakt worden in combinatie met bijvoorbeeld wedstrijd-enquetes, of leuke functies zoals het nemen van een humoristische foto. Of het nemen van foto's met beroemdheden.
Een aanvullende manier om klanten te registreren is via een specifieke landingspagina met uitleg over de voordelen aan de klant, een call-to-action en natuurlijk het registratie formulier.
Het is ideaal te gebruiken in combinatie met online marketing vormen zoals social media, adwords; link uitwisseling, blog berichten, de e-mail handtekening, je eigen website, enz.
Efficiënt klantendata beheren
Via het intuïtieve back-office kan u zelf klantendata beheren. Dit maakt het mogelijk om klanten hun gegevens manueel aan te passen wanneer zij gewoon laten weten dat bijvoorbeeld hun email adres is gewijzigd.
U kan klanten aan groepen toewijzen en er terug uit verwijderen.
U kan de historiek van elke klant zien.
Heel wat beheer is ook geautomatiseerd. Dankzij Sync! en de Social Media Crawler.
Een van de belangrijkste en meest unieke beheertools die het beheer van klantendata grotendeels automatiseert is DataSync!
Hoe werkt het?
Wanneer een klant in een andere zaak die dit platform gebruikt wijzigingen aanbrengt mbt z'n gegevens, of via z'n smartphone of pc z'n profiel gegevens wijzigt, dan synchroniseren deze nieuwe data met alle databases van de winkels waar deze persoon ook geregistreerd is. Ook al is die klant nog niet langsgeweest.
Zelfs al vult de klant z'n sociale media profielen zoals z'n facebook profiel, z'n linkedin profiel, z'n twitter profiel of z'n foursquare profiel niet in, toch gaat onze Social Media Crawler elke nacht opzoek naar de publieke sociale media profielen van de klanten en de crawler voegt ze ook automatisch correct toe aan het profiel van de klant. Hierdoor kan een zaak sociale media met meer efficiëntie inzetten. Zelfs om nieuwe klanten te winnen door het sociale netwerk van de klanten te bereiken en hen te verleiden om ook naar uw zaak te komen kopen.
Communicatie is het beste middel om klanten te engageren zodat ze vaker & meer kopen.
Naar klanten gepersonaliseerd communiceren is interessant. Communicatie versterkt de relatie en het brengt op. Dit type communicatie is interessant voor nieuws meldingen, nieuwsbrieven, event uitnodigingen, nieuwe product aankondigingen, enz.
Een goed geschreven campagne kan klanten ertoe aanzetten terug naar uw zaak te komen kopen, zelfs al zijn ze er maanden en zelfs meer dan een jaar niet meer geweest!
Automatische Communicaties op basis van data in het systeem zorgt voor een efficiënte communicatie: u communiceert met uw klant op het juiste moment.
Op het juiste tijdstip een gepersonaliseerd verjaardagskaartje ontvangen, leuk toch?
Zo zijn er heel veel mogelijkheden om contactmomenten met klanten automatisch te realiseren die de klantenrelatie versterken. Ontdek ze verderop.
75% van de klanten openen en lezen transactionele e-mails in tegenstelling tot 45% bij andere commerciële e-mails. Aankoopbevestigingen, een kortingsbon nadat men meegedaan heeft met een enquête, een bericht omdat men een bepaald 'niveau' heeft bereikt, ... . Verschillende voorbeelden van transactionele communicaties. Het kunnen e-mails zijn, het hoeven geen e-mails te zijn. Er zijn zoveel communicatie kanalen mogelijk.
Deze communicatie kanalen zijn geïntegreerd in dit communicatie platform, via dezelfde editor.
6 voorbeelden van meer dan 20 systeemfilters voor automatische communicaties.
U kan bij verjaardagen bijvoorbeeld aangeven dat een e-mail vertrekt 7 dagen voor de verjaardag en dat een postkaart met “gelukkige verjaardag” verstuurd wordt om aan te komen twee dagen voor de verjaardag om dan een sms te versturen op de verjaardag zelf. Met een onweerstaanbare promo om terug te komen kopen natuurlijk.
Om van een koper tot een klant te komen is het vitaal dat deze koper zo snel mogelijk een tweede keer komt kopen. Om deze koper hiertoe te verleiden kan een traject met automatische communicaties worden gelanceerd. Dit met als doel deze koper zo snel mogelijk terug te laten komen naar de zaak om er opnieuw te kopen.
Als je uit de statistieken leert dat de gemiddelde duur tussen bezoeken bij je klanten op 40 dagen ligt.
Dan kan je hen na 20 dagen reeds een eerste e-mail sturen met een onweerstaanbaar aanbod voor hen persoonlijk dat slechts enkele dagen geldig is. Op die manier kan je de klanten verleiden om vaker te komen kopen.
U weet ook wanneer de klant zonet verhuisd is. Juist op dit moment is een klant klaar om veel te kopen. Nieuwe interieur, nieuwe kleding, nieuwe koelkastvulling, etentje naar zware inspanning, ... . De verhuis van een klant is een trigger om je automatische communicatie campagne te lanceren zodat de klant (terug) bij u komt om te kopen.
Elke reden om de klant te vieren en een reden te geven aan de klant om uw zaak opnieuw te bezoeken is goed; dus zeker ook wanneer de klant 10X, 100X of 123X de zaak bezocht heeft.
Door via verschillende kanalen op verschillende tijdstippen, verschillende attractieve aanbiedingen te doen kan dit moment maximaal benut worden om meer cijfer te realiseren.
Een klant op de hoogte brengen van z'n spaarpuntensaldo en een klant op de hoogte brengen van de inhoud deze maand van uw dynamische spaarprogramma zijn communicatie redenen. De klant proficiat wensen met het bereiken van een zekere puntenstand is ook een reden om te communiceren met een aanbieding om snel te komen kopen.
Gefocuste communicatie campagnes gebruik makend van >50 filters.
Enkele voorbeelden:
Leeftijd, geslacht, wonende te (op kaart), met postcode, niet te (met postcode), gebruikersgroepen, taal, interesses
Laatste aankoop na datum, laatste aankoop voor datum, klant sinds datum, klant voor datum, aankoop tot, aankoop van,
Totaal aantal bezoeken, bracht op qua omzet, heeft puntensaldo van, gemiddelde korf,
Heeft een facebook-, twitter-, linkedin-, foursquare account
Heeft een foutief email adres
RFM, product(en), categorie(ën), afdeling(en)
Real-time, 1-klik kaarten, grafieken, statistieken, cijfers & KPI's: inzicht in uw zaak
U zou toch ook niet vliegen of autorijden zonder dashboard informatie?
met gratis app voor uw klanten
Creëer meerwaarde door samen te werken doorheen de Ketting³. We adviseren en ondersteunen u graag met expertise hieromtrent. Neem contact met Lourense.
Diensten en producten leveranciers die er voordeel bij hebben dat jouw zaak groeit. We denken dan aan banken, verzekeringen, sociaal bureau, evengoed als aan het bedrijf dat het tafellinnen en de bedrijfskledij voorziet in een horecazaak, het koerierbedrijf, drukkerijen, ...
leerrijk en volledig vrijblijvend, vul het formulier hieronder in of bel ons.
Interesse? Vul dit formulier in, of stuur een email naar: lourense@lourense.com of bel: +32 497 573 670